بسیاری از افراد سئو تکنیکال را به عنوان یک عامل تمرینی برای ایجاد سایت در نظر می گیرند اما سئوکاران حرفه و کارشناسان بر این باور هستند که سئو تکنیکال نقش بزرگتری در آینده ایفا خواهد کرد.

در بعضی حالت ها شما می توانید با الگو برداری از یک سایت و یک سئوکار وضعیت سایت خود را بهبود ببخشید اما این روش در همه حالات پاسخگوی شما نیست. شما برای انجان سئو تکنیکال باید قالب های کاری جاوا اسکریپت و موتورهای جستجو دوستدار موبایل و … را بررسی کنید. که البته بدست آوردن این اطلاعات کار سختی است و البته تحلیل و آنالیز آن کاری مشکل تر.

در مورد سئو تکنیکال اطلاعات قبلی کفایت نمی کند چون بحث سئو تکنیکال در حال پیشرفت است و دانش آن نیز دگرگون شده است پس باید از اطلاعات جدید نیز استفاده کنید و چیزهای جدیدی بیاموزید.

دنیای وب بسیار پیچیده و تخصصی تر شده است پی برای انجام فعالیت های اینترنتی هم کمپانی ها به دنبال افراد متخصص و حرفه ایی باشند و هم فعالان در دنیای وب هر روز و هر روز بر دانش و علم خود بیفزایند.

تا زمانیکه این تفکر در کاربران و فعالان وب باشد می توان گفت که احتمال پیشرفت وجود دارد یعنی انجام فعالیت ها بر اساس تخصص و دانش روز.

بسیاری از تازه کاران که در سئو تکنیکال کار خود را آغاز کرده اند به تقلید از دیگران می پردازند که هم بی اثر است و هم حتی در تقلید و کپی برداری اشتباه می کنند. اگر این کار به این راحتی است پس چرا بسیاری از سایت ها مشکل دارند و جریمه های گوگل بسیاری از سایت ها را در بر می گیرد. در این حالت است که ارزش واقعی یک سئو تکنیکال بی نفص و ممتاز خود را نشان می دهد.

تجربه یک سنگ گران بها است که باید آن را کسب کرد. در بهترین حالات و در فعالیت های بزرگترین و حرفه ایی ترین سئوکاران هم احتمال خطا وجود دارد که باید با توجه به تجربه در کمترین زمان و به بهترین شکل آن را رفع کرد.

سئوکارانی که در فعالیت خود موفق هستند حتما افراد متخصص تری نیستند بلکه کسانی هستند که تجربه بدست آورده اند و از تجربه های خود در جای درست به بهترین شکل استفاده می کنند.

 

_ چه چیزی سئو تکنیکال را از دیگر فعالیت ها متمایز می کند ؟

سئو تکنیکال فقط حل مشکلات نیست بلکه اجرای تغییرات به بهترین شکل بصورت گروهی و یا انفرادی هم از وظایف سئو تکنیکال است. اگر قرار است تغییراتی بصورت دسته ایی اعمال شود باید ارتباط هر قسمت با قسمت دیگر به خوبی درک شود تا مشکلی در ادامه کار بوجود نیاید.

باید افرادی که در تیم تکنیکال فعالیت می کنند به خوبی به اطلاعات مسلط باشند تا بتوانند پاسخ صحیحی به صاحبان کار بدهند چون حل مشکلات و ایجاد تغییرات باعث نگرانی دارنده وبسایت می شود پس باید با دانش کافی به او توضیح داده شود که دلیل این کار چیست تا مشتری به حس اعتماد به گروه دست پیدا کند.

 

سئو تکنیکال

 

الویت بندی حل مشکلات نیز جز وظایف تیم تکنیکال است و گروهی نیست که بتواند بهتر از این تیم این کار انجام دهد.

اگر سئو و بهینه سازی را به یک پازل تشبیه کنیم تیم تکنیکال از جز جز قسمت ها آگاهی دارد و می تواند که چه چیزی باعث تفاوت می شود.

انجام سئو تکنیکال روی یکی از پارامترهای وبسایت بهتر از آن است که یک سری از فعالیت های اشتباه انجام شود و وقت و هزینه مشتری و سئوکار را بگیرد و در آخر هم مشخص نشود که این فعالیت برای چه قسمتی انجام شده و چرا باید این کار در این زمان برای این قسمت انجام شود. الویت بندی قسمت ها و پارامترهای تاثیرگذار مهم است.

یک ترفندی که سئوکاران حرفه ایی آن را به دیگران پیشنهاد می دهند این است که کمی آزادی دادن به سئو تکنیکال در شرایط کنترل شده باعث افزایش سرعت و بهتر شدن فعالیت ها می شود. دادن اجازه به سئو تکنیکال برای تجربه حالت های جدی باعث افزایش کیفیت و بهبود پروسه می شود.

در این مورد نیز میتوانید به چند آموزش و اطلاعیه که در مورد سئو تکنیکال بحث شده از ایران وب سئو استفاده نمایید :

- پنج روش برای بالانس کردن سئو تکنیکال یا سئو غیر تکنیکال

گاهی اوقات استفاده از نظرات مشتریان هم دنیای جدیدی به روی تیم تکنیکال باز می کند همان طور کارشناسان سئو در همایش ها و مقالات خود اشاره به نظراتی کرده اند که توسط یک خانم و یا آقا که مشتری آن ها بوده اند ارائه شده و باعث پیشرفت و بهبود کار نیز شده است.

شاید گروهی ساعت ها در طول سال کار می کنند و از روش های قدیمی و متداول استفاده کرده اند در حالیکه با اجرای یک تغییر کوچک در کار می توانستند ساعات کار روی آن پروژه را کم کنند.

_ نوع جدیدی از سئو تکنیکال

سعی کنید که با دیگر گروه ها و تیم های کاری گفتگو و ارتباط داشته باشید. حتما نباید با کمپانی های بزرگ و سئو کاران حرفه ایی به تبادل افکار بپردازید تا موفق باشید بلکه هر سئوکاری یک روش و ایده مخصوص خود را دارد که ممکن است در فعالیت و کار شما مفید و سودمند باشد.

هر فرد و گروهی به اطلاعاتی دست پیدا کرده برای تیم خود غیر قابل استفاده و برای گروه دیگر به مانند شاه کلید عمل کند. ایده های دیگران را به خوبی گوش دهید شاید رمز موفقیت شما در دست او و کلید کار او در دست شما باشد.