چرا باید برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر از یک متخصص سئو کمک بگیریم؟
شما به تنهایی نمی توایند وب سایت خود را سئو کنید.چرا؟ دلایلی که مینویسم را کاملا مطالعه فرمایید ..
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر یکی استراتژی های مهم برای موفقیت یک وب سایت است. در واقع می توان گفت استفاده از سئو و یا عدم استفاده از آن است که موفقیت یا عدم موفقیت یک تجارت آنلاین را تعیین می کند. مخصوصا با روی کار آمدن تلفن های همراه هوشمند که موجب شد بسیاری از افراد تمامی کارهای خود را با استفاده از اینترنت انجام دهند.

Why should we get a SEO expert to optimize the site for search engines?
You alone can not own your website. Why? Read the reasons I write.
SEO or web site optimization for search engines is one of the important strategies for the success of a website. In fact, it can be said that using SEO or not using it determines the success or failure of an online business. Especially when intelligent mobile phones have led many people to do their best by using the Internet.


آمارها نشان داده است که تعداد کاربران تلفن های همراه امروزه از تعداد کاربران دسکتاپ بیشتر است، این بدان معنی است که تعداد کسانی که با تلفن های همراه خود در اینترنت جستجو می کنند بسیار بیشتر از کسانی است که با استفاده از لپ تاپ ها و یا کامپیوترهای خانگی در اینترنت جستجو می نمایند. علاوه بر این آمارها نشان می دهد که نرخ تبدیل کاربران به مشتریان در میان کاربران تلفن های همراه ۱۵ برابر بیشتر از کاربران دسکتاپ است. این آمارها می تواند نشان دهد که نقش سئو در پیشبرد یک تجارت تا چه حد می تواند مهم و تاثیر گذار باشد. امروزه اهمیت سئو بر هیچ کسی پوشیده نیست اما آیا هر کسی می تواند خودش به تنهایی وب سایت خود را سئو نماید؟ پاسخ این سوال خیر است. در زیر دلایل اثبات این پاسخ مطرح شده است :

 

Statistics have shown that the number of cell phone users today is higher than the number of desktop users, which means that the number of people who search their cell phones on the Internet is much more than those using laptops or Home computers are on the Internet. In addition, the statistics show that the rate of conversion of users to customers among mobile phone users is 15 times higher than desktop users. These statistics can show how important the role of SEO in promoting a business can be. Today, the importance of SEO is not about anyone, but can anyone own a web site on their own? The answer is no. Below are the reasons for proving this answer:

سئو کردن یک وب سایت کار ساده ای نیست - SEO is not a simple task

بسیاری از افراد چند مقاله درباره آموزش سئو مطالعه می کنند و نکات سئوی درون صفحه و خارج صفحه را تا حدودی می آموزند و سپس تصور می کنند که کار تمام شده است و آنها به یک متخصص سئو مبدل شده اند. این تصور کاملا اشتباه است زیرا تبدیل شدن به یک متخصص سئو ,کاری است که نیاز به صرف زمان بسیار برای یاد گیری نکات، چگونگی پیاده سازی آنها، استفاده از ابزارها، بروز کردن دائمی معلومات و کسب تجربه های فراوان در زمینه سئو دارد.
علاوه بر این سئو تنها یک جنبه و یک شاخه ندارد بلکه سئو برای وب سایت های تجارت آنلاین، برای وب سایت های تجارت محلی و … هریک کار متفاوتی می طلبد که حتی یک متخصص سئو هم نمی تواند ادعا کند در تمام زمینه های سئو تخصص دارد. به خاطر داشته باشید که تنها یک متخصص سئو است که می تواند نیازهای سئوی یک وب سایت را دریابد و آنها را به خوبی عملی کند و افرادی که در این زمینه تخصص کافی ندارند تنها می توانند جسته و گریخته کارهایی در وب سایت انجام دهند که مفید بون آنها تضمینی نیست.
قواعد و قوانین دائما در حال تغییر می باشند
پیاده سازی سئو برای یک وب سایت کاری نیست که شما یک روزه یا یک ماهه تصمیم به انجام آن بگیرید بلکه انجام آن نیاز به صرف وقت و تمرین و تکرار بسیار دارد. حتی زمانی که یک متخصص سئو شروع به پیاده سازی نکات سئو در یک وب سایت می کند، چند مرحله تکرار و بررسی انجام می دهد و هر بار پس از ایجاد هر تغییر نتایج آن را با استفاده از ابزارهای بررسی آماری مورد بررسی قرار می دهد. علاوه بر این هر بار که یک مطلب تازه به وب سایت اضافه می شود و یا صفحه جدیدی به صفحات وب سایت افزوده می شود، باید نکات سئو در این صفحات پیاده سازی گردد.
با توجه به نکات بالا و تغییرات دائمی نکات و ترفندهای سئو می توان گفت که تنها یک متخصص سئو که تمامی وقت و انرژی خود را صرف انجام پروژه های سئو می کند و دائما در حال یادگیری نکات جدیدی است می تواند از پس سئوی یک وب سایت بر بیاید. سایرین اگر در بهترین حالت مطالعات کافی در زمینه سئو داشته باشند باز هم نمی توانند دائما خود را آپدیت کنند و با علم روز سئو آشنا شوند و آنها را مجددا در سایت پیاده سازی کنند و لذا می توان گفت که بخش عظیمی از اطلاعات آنها منسوخ شده است.
اشتباهات می توانند برای شما گران تمام شوند


تمام نکات و ترفندهای سئویی که در مقالات مشاهده می کنید و آنها را مطالعه می نمایید نکات مثبت نمی باشند و برخی از آنها نکاتی هستند که نه تنها نمی توانند موجب بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر شوند بلکه ممکن است موجب شوند که رتبه شما در رتبه بندی ها تنزل یابد و یا شما از جانب گوگل پنالتی دریافت کنید و گوگل شما را به اعماق نتایج جستجوها پرتاب نماید. از جمله این ترفندهای سئو که می توانند به رتبه بندی شما در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر صدمه بزنند عبارتند از:

  • ایجاد لینک های برگشتی از طریق روش های نادرست مثل کراس لینکینگ
  • انباشته کردن کلیدواژه ها در متن
  • استفاده از کلیدواژه های غیر مرتبط
  • استفاده از محتوای کپی برداری شده از دیگر وب سایت ها یا داپلیکیت کانتنت
  • کلاکینگ

به خاطر داشته باشید که حتی نکات سئوی مثبت که به نام سئوی کلاه سفید شناخته می شوند نیز تنها زمانی می توانند برای شما مفید و کارامد باشند که به درستی پیاده سازی شوند و در واقع کسی اقدام به پیاده سازی آنها نماید که در این کار تبحر کافی داشته باشد.
افراد متخصص با ابزارهای قوی که برای سئو وب سایت می توانند کمک کننده باشند آشنا هستند
ابزارهای بسیاری وجود دارند که می توانند در پروسه سئوی یک وب سایت به ما کمک کنند اما آشنایی با تمام آنها کار مشکلی است زیرا تعداد این ابزارها اندک نبوده و مقایسه آنها تنها زمانی ممکن است که یک نفر بتواند آنها را در وب سایت های مختلفی مورد استفاده قرار دهد و عملکرد هر یک را بسنجد تا بتواند بهترین ابزار را بیابد. اما آیا شما به عنوان صاحب یک تجارت زمان کافی برای شناسایی این ابزارها، یادگیری کار با آنها و مقایسه آنها برای یافتن بهترین ابزار دارید؟ شاید باور نکنید اما این کار نیاز به صرف چندین سال زمان دارد و شما تنها زمانی می توانید با ابزارهای مفید و چگونگی عملکرد آنها کاملا آشنا شوید که دائما در زمینه سئو فعالیت کنید.
یک فرد متخصص در زمینه سئو به واسطه استمرار در کار سئو هر روز با این ابزار ها سرو کار دارد و حتی ورژن غیر رایگان برخی از ابزارها را در اختیار دارد که اگر شما بخواهید برای خرید آنها هزینه کنید چندین برابر بکارگیری یک متخصص سئو باید در این زمینه هزینه صرف نمایید. لذا کمک گرفتن از یک متخصص سئو در این زمینه منطقی تر به نظر می رسد.

افراد متخصص توانایی آنالیز صحیح و دقیق وب سایت شما را دارند
هر ترفند سئویی که در یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد باید بررسی شود که اثرات مثبتی دارد یا خیر، برای انجام این بررسی ها باید از آنالیز آماری وب سایت استفاده شود. آنالیز آماری وب سایت به شما خواهد گفت که کدام کلیدواژه ها برای وب سایت شما مناسب هستند و می توانند ترافیک زیادی را برای وب سایت شما جذب نمایند و کدام ها برای وب سایت شما مفید نیستند. آنالیز آماری نه تنها درباره کلیدواژه ها بلکه درباره تمامی ترفندهای بکار گرفته شده در وب سایت می تواند انجام شود و مفید بودن یا نبودن آنها را برای شما معلوم نماید.
آنالیز آماری وب سایت کار مشکل و پیچیده ای است، شاید شما فکر کنید که ابزارهایی برای این کار وجود دارد. سئو ۱۰۰% را مطالعه کنید , پس این بدان معنی است که هر کسی با استفاده از این ابزارها می تواند آنالیز آماری انجام دهد، اما اینطور نیست. این ابزارها به شما آنالیزی از وب سایت می دهند اما کدگشایی داده هایی که این ابزارها به شما می دهند کار مشکلی است و اینکه شما بدانید زمانی که با هر نوع داده ای مواجه می شوید چگونه مشکلات را شناسایی کنید و آنها را برطرف نمایید. برای مثال ممکن است ابزار آنالیز به شما آماری بدهد که آمار نشان دهند نرخ دفع کاربران بالا در صفحه Home Page شما باشد، اینکه شما بدانید مشکل کجاست و چگونه باید آن را بر طرف نمایید نیاز به تخصص دارد.
افراد متخصص می تواند رقبای شما را ارزیابی نمایند
یکی از حساس ترین و مهم ترین بخش های سئوی یک وب سایت، آنالیز رقبا است. شما باید بتوانید رقبای خود را ارزیابی کنید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید و استراتژی های سئو آنها را مورد بررسی قرار بدهید تا بتوانید برای غلبه بر آنها عملکرد قوی تری داشته باشید و نقاط ضعف آنها را هدف قرار داده و بر روی آنها تمرکز نمایید و وب سایت خود را در آن زمینه تقویت کنید. آنالیز رقبا از دیدگاه های دیگری نیز اهمیت دارند و آن هم بررسی کلیدواژه های مورد استفاده آنها در صفحات و بررسی وب سایت هایی که به آنها لینک داده اند. بررسی تمامی این نکات نیاز به داشتن سطح بالایی از معلومات و اطلاعات در زمینه سئو و همچنین آشنایی کافی با انواع ابزارهای سئوی موجود و چگونگی کارکرد آنها دارد.
آیا شما به تنها قادر به کسب تمامی این اطلاعات هستید؟

آیا شما وقت کافی برای این کار دارید؟

آیا شما تجربه کافی در این زمینه دارید؟

تمامی این سوال ها و سوال هایی مشابه به اینها تنها یک پاسخ دارند و آن هم کمک گرفتن از یک متخصص سئو می باشد. یک متخصص سئو می تواند با آنالیز رقبای شما به شما بگوید که آنها از کدام ترفندها استفاده نموده اند و از کدام ها جواب گرفته اند و این به شما کمک می کند که بدانید کدام ترفندهای سئو می تواند در وب سایت شما موثر واقع شود.
افراد متخصص توانایی بازگشت سرمایه های صرف شده را دارند
برخلاف سایر روش های بازاریابی و تبلیغات، سئو قابلیت بازگرداندن سریع سرمایه ها در مدت زمان کوتاه را دارا می باشد. برخلاف سایر روش های آنلاین و آفلاین تبلیغات سئو تنها روشی است که فقط کسانی را هدف قرار می دهد که به دنبال خدمات و سرویس های ارائه شده توسط شما می باشند. استفاده از روش های سئو می تواند در مدت زمان کوتاهی نتایجی حاصل نماید که تمامی هزینه های صرف شده بازگردانده شوند. اگر شما از افراد متخصص در زمینه سئو برای پیاده سازی نکات و تکنیک های سئو در وب سایت خود کمک بگیرید می توانید این پروسه سود دهی را تسریع نمایید. استخدام یک متخصص سئو که می داند چگونه نکات سئو را در وب سایت پیاده سازی نماید و چگونه یک وب سایت را به سودهی برساند می تواند از بکار گیری هر روش بازاریابی دیگری موثرتر باشد.پیشنهاد میکنم مقاله ای که درباره دروغ های سئو نوشته ایم را بخوانید .