چگونه وب سایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه سازی نماییم؟ جستجو صوتی گوگل چیست ؟

از آنجایی که موتورهای جستجوگر اولین بار که در سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شدند ساختار متفاوتی داشتند و با استفاده از کلید واژه های ورودی کاربران به صورتی تایپی در کادر جستجو، نتایجی را به آنها ارائه می نمودند، این مساله که امروزه موتورهای جستجوگر صدای ما را می شنوند و به آن پاسخ می دهند... برای اغلب ما بسیار عجیب و ناشناخته به نظر می رسد. بر خلاف عبارات جستجویی که شما در هنگام جستجوی نوشتاری در کادر جستجو تایپ می کنید، جستجوی صوتی حالتی کاملا محاوره ای دارد و در واقع جستجو های صوتی به هیچ وجه حالت کتابی ندارند و عبارات جستجو کاملا بدون تشریفات و غیر رسمی می باشند. نکته جالب دیگر در رابطه با جستجوهای صوتی آن است که این نوع از جستجوها بیشتر توسط کاربران موبایلی یا به عبارتی کاربرانی که با استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها در اینترنت جستجو می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا تمرکز این نوع جستجوها بیشتر محلی می باشد.
برای مثال زمانی که من از تهران به مشهد مسافرت می کنم، موبایل من با استفاده از GPS می تواند محل کنونی من را تشخیص دهد و زمانی که من با استفاده از جستجوی صوتی به دنبال نزدیکترین رستوران یا بهترین رستوران می گردم، جستجوگر می داند که من به دنبال یک رستوران در محل کنونی خودم یا مشهد می باشم و نتایجی متناسب با محل کنونی من به من ارائه می نماید.

جالب بود ؟ اگر کاملا با ابزارهای گوگل و خدمات گوگل اشنایی ندارید پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید .
باید توجه داشته باشید که به دلیل آنکه عبارات جستجوی صوتی حالت گفتاری دارند و لحن آنها محاوره ای است، معمولا از عبارات جستجوی نوشتاری طولانی تر هستند.
هدف اصلی گوگل از راه اندازی سرویس جستجوی صوتی کمک به کاربران موبایلی در زمان هایی که در حال حرکت هستند و به دنبال یک پاسخ سریع و کوتاه برای سوال خود می گردند، می باشد. از این رو موتور جستجوگر صوتی به دنبال پاسخی سریع، قابل درک و کوتاه برای عبارت صوتی جستجو شده توسط کاربران می گردد تا آنها را به ساده ترین و صریح ترین شکل ممکن راهنمایی نماید. در ادامه ما نکاتی را برای شما آورده ایم که با استفاده از آنها می توانید به سادگی صفحات وب سایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه سازی نمایید.
افراد در جستجوهای صوتی بیشتر به دنبال چه چیزهایی می گردند؟
بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط International Trends Report در سال ۲۰۱۶ موضوعاتی که افراد در جستجوهای صوتی مطرح می نمایند بسیار متنوع است اما بیش از ۲۰% از جستجوها مربوط به تجارت ها و محتواهای محلی می باشد. از این رو صاحبان وب سایت های مربوط به تجارت های محلی و شرکت هایی که در زمینه سئو محلی فعالیت می نمایند، باید بیش از سایرین به فکر بهینه سازی برای جستجوهای صوتی باشند.
اهمیت ایجاد لیستینگ در Google My Business در بهینه سازی برای جستجوهای صوتی
اگر شما تا کنون برای تجارت خود در Google My Business یک لیستینگ ایجاد ننموده اید، حتما زودتر دست به کار شوید و برای خودتان یک لیستینگ ایجاد کنید. داشتن لیستینگ در Google My Business موجب می شود که گوگل اطلاعات بیشتر و دقیق تری درباره تجارت شما داشته باشد و بتواند به درستی صنف کاری شما، آدرس محل دفتر یا فروشگاه شما، ساعات کاری شما و همچنین شماره تماس شما تشخیص دهد.
از آنجایی که بسیاری از جستجوهای صوتی طبیعتا به صورت محلی هستند، داشتن یک لیستینگ در Google My Business موجب می شود که شانس رویت پذیری شما در نتایج جستجوهای صوتی کسانی که یک جستجوی محلی را انجام می دهند، افزایش یابد. افزایش رویت پذیری به معنای افزایش CRT و بهبود رتبه بندی می باشد.

 

استفاده از کلیدواژه های محاوره ای
در جستجوی صوتی کلیدواژه بسیار متفاوت هستند و علاوه بر طولانی بودن محاوره ای نیز می باشند. از این رو شما برای آنکه بتوانید وب سایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه سازی نمایید باید محتواهای خود را برای کلیدواژه های محاوره ای بهینه سازی کنید.
برای شناسایی کلیدواژه های محاوره ای که ممکن است کاربران برای جستجوی صنف کاری شما و محصولات و خدمات مربوط به تجارت شما در اینترنت جستجو کنند باید شیوه متفاوتی در پیش بگیرید. شما باید در نظر بگیرید که افراد واقعی چگونه راجع به تجارت و محصولات شما صحبت می کنند، از چه عباراتی برای نامیدن محصولات و تجارت شما استفاده می کنند و یا زمانی که می خواهند درباره تجارت شما چیزی بپرسند چگونه سوالات خود را مطرح می نمایند. برای این کار می توانید از تلفن هایی که افراد به کمپانی شما می کنند و سوالاتی که می پرسند استفاده نمایید. عبارات و اصطلاحاتی که افراد در هنگام مراجعه به شما و یا برقرار تماس تلفنی با شما درباره تجارت شما مطرح می نمایند همان عباراتی است که در هنگام جستجوهای صوتی به کار میبرند، پس یک لیست از آنها تهیه نمایید و محتوای خود را برای آنها بهینه سازی کنید.
استفاده از بخش سوالات متداول FAQ
یکی از راه هایی که می توانید از داده های بدست آمده از سوالات کاربران (که در بالا ذکر شد) برای بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوهای صوتی استفاده نمایید، طبقه بندی سوالات کاربران در گروه های مجزا و ایجاد یک صفحه FAQ برای هر دسته از سوالات می باشد.
به دنبال سوالاتی بروید که دارای لحن گفتاری می باشند و نوشتار آنها کاملا طبیعی و عامیانه است و به طور کلی استفاده از روش کلید واژه ها و عبارات کلیدی که یک روش کلیشه است را کنار بگذارید. در ایجاد این صفحات FAQ به هیچ وجه از جملاتی که نوشتار ثقیل دارند استفاده ننمایید و کاملا نوشته ها را به گونه ای بنویسید که گویی در حال صحبت کردن هستید یا به همان شکل از زبان کاربرانی که سوال را پرسیده اند آنها را در صفحه مطرح نمایید. برای مثال شما باید به خاطر داشته باشید که با روی کار آمدن امکان جستجوی صوتی عباراتی مثل “بهترین دوربین دیجیتال ضد آب” جای خود را به عباراتی مثل “کجا می تونم یه دوربین دیجیتال ضد آب پیدا کنم؟” یا “بهترین دوربین ضد آب دیجیتال چیه؟” می دهند. شما باید چنین عباراتی را در صفحه FAQ خود استفاده کنید و پاسخ های مختصر و مفیدی برای آنها ایجاد نمایید زیرا کاربران موبایلی که در حال حرکت هستند به دنبال توضیحات جامع و شامل نمی باشند بلکه تنها یک پاسخ کوتاه از شما می خواهند.

روی کار آمدن جستجوی صوتی دنیای جستجوها در اینترنت را متحول کرده است و به جرات می توان گفت که این امر یکی از بزرگترین تحولات رخ داده در تاریخ بروز رسانی های موتورهای جستجوگر می باشد. این تکنولوژی به تازگی به جهان معرفی شده است و به زودی بخش اعظمی از جستجوها را در اینترنت تشکیل خواهد داد پس اگر می خواهید که همگام با علم روز جهان پیش بروید دست به کار شوید و وب سایت خودتان را برای جستجوهای صوتی بهینه سازی نمایید.