مطمئنا نام لینک بیلدینگ به گوش شما خورده است ولی شاید شما هیچ گاه زمان و انرژی کافی برای درک اینکه لینک بیلدینگ چیست و چگونه می توان آن را به موثرترین شکل انجام داد، صرف نکرده باشید. اگر شما بنابر مسایل مالی و یا هر دلیل دیگری نمی خواهید برای انجام پروسه لینک بیلدینگ از یک متخصص سئو کمک بگیرید و یا وب سایت خود را به یک شرکت فعال در زمینه سئو بسپارید، باید خودتان یاد بگیرید که چگونه می توانید به بهترین شکل لینک بیلدینگ را برای وب سایت خود انجام دهید.


با توجه به تغییراتی که اخیرا گوگل در زمینه محدودیت ها و خط قرمز های وب سایت ها در لینک بیلدینگ ایجاد نموده است، بسیار مهم است که شما به خوبی همه قوانین و قواعد تبیین شده توسط گوگل برای لینک بیلدینگ را بیاموزید و آنها را در تلاش ها خود به منظور جذب لینک در نظر بگیرید. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ این سوال واضح است، شما برای آنکه بتوانید مشتریانی را به صورت آنلاین جذب کنید به گوگل نیاز دارید، نیاز دارید که گوگل ترافیکی را به وب سایت شما هدایت نماید. اگر شما به قوانین گوگل احترام نگذارید گوگل این کار را برای شما انجام نخواهد داد.
بسیاری از صاحبان وب سایت ها به من مراجعه می کنند و مشکلات وب سایت خود در زمینه لینک بیلدینگ را با من در میان می گذارند و به دنبال راه حل می گردند. بررسی وب سایت افراد مختلف موجب شده است که من با اشتباهات رایجی که اغلب افراد در زمینه لینک بیلدینگ مرتکب می شوند آشنا باشم. در زیر تعدادی از اشتباهات رایج در زمینه لینک بیلدینگ را برای شما لیست کرده ام تا اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که مرتکب چنین اشتباهاتی شده اید سریعا دست به کار شوید و آنها را اصلاح نمایید.

نداشتن برنامه مناسب برای لینک بیلدینگ
این یکی از رایج ترین اشتباهات افراد در لینک بیلدینگ می باشد. اکثر افراد فکر می کنند که اکر مطالب و محتوا های قوی و پرباری ایجاد کنند افراد به صورت خود به خود به سراغ آنها می آیند و به آنها لینک می دهند و پروسه لینک بیلدینگ آنها به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. این یک نظر ایده آل گرایانه و کاملا غیر واقعی است. اما چرا افراد باید این کار را بکنند؟ چرا افراد باید به شما کمک کنند که در رتبه بندی ها رتبه خوبی کسب کنید؟
شما باید به لینک ها به شکل پول نگاه کنید. چرا؟ لینک ها به رتبه بندی شما کمک می کنند، زمانی که لینک های بیشتری جذب کنید به رتبه بهتری در نتایج جستجوها دست خواهید یافت، کسب رتبه بهتر مساوی با جلب مشتریان بیشتر و جلب مشتریان مساوی با کسب درآمد های بیشتر می باشد. خب پس لینک مثل پول با ارزش است و چرا افراد باید به شما لینک بدهند؟
اگر می خواهید در جذب لینک موفق عمل کنید باید برنامه ریزی مناسبی برای لینک سازی داشته باشید. شما می توانید در این برنامه ریزی به لینک هایی که می توانید به دیگران بدهید نیز به چشم پول نگاه کنید در این صورت خواهید توانست یک برنامه ریزی دقیق و جدی برای لینک سازی خود داشته باشید. استراتژی های لینک سازی مختلفی وجود دارد که شما می توایند با مطالعه مقالات موجود در سایت سئو روز با آنها آشنا شوید، برای ایجاد برنامه ریزی لینک بیلدینگ خود می توانید از این مقالات کمک بگیرید.

عدم توانایی متقاعد کردن افراد برای ایجاد پست مهمان در وب سایت یا وبلاگ آنها
یکی از راه های دریافت لینک از وب سایت هایی که دارای اعتبار خوبی می باشند، ایجاد یک پست مهمان یا رپورتاژ آگهی در وب سایت آنها می باشد. افراد زیادی هستند که با پیشنهاد پست مهمان سایر وب سایت ها در وب سایت خودشان موافقت می نمایند، اما تعداد درخواست های ایجاد پست مهمانی که پذیرفته نمی شوند نیز بسیار زیاد است!!! اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به درخواست ایجاد پست مهمان شما در وب سایت های دیگر پاسخ مثبت داده نمی شود شاید شما در ارسال در خواست خود اشتباهی مرتکب می شوید. اگر شما برای ارسال در خواست ایجاد پست مهمان برای وب سایت های مختلف یک تمپلیت مشخص دارید و آن را برای تمامی افراد ارسال می کنید باید به شما بگویم که دچار یک اشتباه بزرگ شده اید.
شما باید درخواست ایجاد پست مهمان برای هر وب سایت را به صورت جدا برای هر وب سایت شخصی سازی کنید. شما باید ابتدا سعی در ایجاد روابط دوستانه با وب سایت های مورد نظر نمایید و مسائل و نیاز های آنها را جویا شوید، سپس درخواست ایجاد یک پست مهمان در جهت برطرف نمودن مشکلات و نیازهای آن وب سایت را به آنها بدهید تا بتوانید رضایت آنها را جلب نمایید.

 

لینک سازی اشتباه و تاثیر آن در وب سایت


نداشتن محتواهای غنی و با ارزش
اگر شما می خواهید که افراد قانع شوند که باید به شما لینک بدهند، شما باید بتوانید مطالب جامع، غنی، جذاب و منحصر به فردی بنویسید به گونه ای که افراد نتوانند محتوای مشابه آن را در جای دیگری بیابند در این صورت شما یک گام به دریافت لینک از جانب وب سایت های دیگر نزدیک خواهید شد.
به عبارت ساده تر اگر شما می خواهید لینک های زیادی را به یک صفحه از وب سایت خود جذب نمایید باید محتوایی در آن صفحه ایجاد کنید که ارزش لینک دادن داشته باشد. اگر محتوای صفحات شما جذاب، غنی و منحصر به فرد نباشد احتمال آنکه شما بتوانید لینک های زیادی را به آنها جذب نمایید تقریبا صفر است و حتی اگر بر فرض محال بتوانید چنین کاری بکنید ممکن است لینک های دریافتی شما از جانب گوگل غیر طبیعی و دستکاری شده در نظر گرفته شوند. مثلا گوگل هیچ گاه باور نخواهد کرد که یک پست ۵۰۰ کلمه ای بتواند به طور طبیعی و بدون تقلب ۱۰۰ لینک دریافت نماید. اما احتمال دریافت ۱۰۰ لینک توسط یک مقاله آموزشی که بیش از ۵۰۰۰ کلمه داشته باشد چندان هم بعید نیست، پس شما باید سعی کنید چنین مقالاتی در وب سایت خود ایجاد کنید که اگر به هر طریقی توانستید افرادی را مجاب کنید که به شما لینک بدهند، گوگل طبیعی بودن لینک های شما را بپذیرد.

نداشتن تعداد کافی لینک های Nofollow
یک اشتباه رایج در رابطه با لینک های Nofollow

اغلب افراد نمی دانند که باید در پروسه لینک بیلدینگ خود لینک های Nofollow هم داشته باشند یا خیر. خوب بیایید از پایه بررسی کینم که لینک های Nofollow به چه کار می آیند؟ اگر شما از دید دنیای واقعی به لینک های Nofollow نگاه کنید خواهید دید که خصیصه ی Nofollow کردن لینک ها بدین منظور طراحی شده است که صاحبان وب سایت ها با استفاده از آنها به گوگل اعلام نمایند که برخی لینک های خاص تنها تبلیغات هستند و نباید در محاسبات سئوی آن وب سایت لحاظ گردند.
به عبارت دیگر گوگل انتظار دارد که وب سایت های تجاری بزرگ لینک های Nofollow داشته باشند زیرا تجارت های واقعی بزرگ مطمئنا دارای تبلیغات نیز می باشند. اگر شما می خواهید که گوگل وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت تجاری بزرگ بپذیرد شما باید لینک های Nofollow داشته باشید تا به گوگل بفهمانید که در وب سایت خود تبلیغات دارید. این نکته بر مبنای بررسی های آماری است که نشان داده است چندین % از لینک هایی که به وب سایت های تجاری بزرگ داده می شوند تبلیغاتی هستند.

تمرکز کردن در پروسه لینک سازی بر روی home page(صفحه اصلی)
دریافت لینک های بسیار زیاد به home page وب سایت کار معقولی می باشد زیرا اغلب صاحبان وب سایت ها می خواهند که بیشتر توان سئوی وب سایت خود را بر روی home page وب سایت خود متمرکز نمایند تا اغلب افراد از صفحه home page آنها شروع به جستجو در وب سایت آنها نمایند. اما این کار کاری اشتباه است و در واقع یکی از بزرگترین اشتباهات سئو است.
شما نباید در Home Page وب سایت خود کلیدواژه ها و عبارات کلیدی اصلی وب سایت خود را بگنجانید. شما باید کلیدواژه هایی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی شوید در صفحات مجزای وب سایت خود جای دهید. شما باید زیر صفحه های دارای مطالب غنی ایجاد کنید که کلیدواژه های اصلی شما را پوشش دهند و سپس لینک هایی متناسب با موضوع این صفحات، برای این صفحات جذب نمایید.

لینک سازی برای سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند سرنوشت سئوی یک وب سایت را تعیین نماید. اگر شما بتوانید در زمینه لینک بیلدینک عملکرد موفقی داشته باشید خواهید توانست یک گام بلند به سوی بهبود رتبه بندی وب سایت خود بردارید. البته لینک بیلدینگ یکی از چالش برانگیزترین نکات سئو است زیرا اگر به درستی انجام نشود نه تنها نمی تواند موجب موفقیت یک وب سایت گردد بلکه موجبات عدم موفقیت و شکست وب سایت را نیز فراهم می آورد.
توصیه می کنم که پیش از اقدام به جذب لینک برای وب سایت خود تمامی قوانین و دستور العمل های گوگل برای لینک سازی را مطالعه نمایید تا در پروسه لینک سازی خود ترفندهای ممنوعه را بکار نگیرید. همچنین تمامی نکات گفته شده در این مقاله در رابطه با لینک سازی را به خاطر بسپارید و یا در گوشه ای به صورت تیتر وار برای خود یادداشت نمایید تا در هنگام انجام پروسه لینک سازی این نکات را همیشه به خاطر داشته باشید.