به روزرسانی های گوگل برای بهبود شرایط استفاده کاربران از گوشی های هوشمند و دیوایس های همراه هیچ گاه متوقف نمی شود پس باید صاحبان سایت و تیم های کاری سئو همواره آماده ایجاد تغییرات در متد و روش خود باشند.

چک لیست آماده شدن برای ایندکس اولیه موبایل



 آسیب نرسانید !

شما متعجب خواهید شد اگر لازم داشته باشید که تگ های کنونیکال را تغییر دهید و یا رتبه بندی شما تغییر کند تا زمانی که صفحات موبایل لینک های کمتری داشته باشند و محتوای کم و پراکنده ایی موجود باشد و یا حتی اینکه محتوای توسعه پذیر در یک ایندکس موبایل جدید شمارش شود. اما مهم است که آسیبی وارد نشود. اگر شما یک سایت جداگانه برای موبایل دارید و یا از طراحی واکنشی و یا تطبیقی استفاده می کنید فعالیت شما صحیح خواهد بود هم چنین استفاده از راهنما و دستورالعمل گوگل فراموش نشود.

 محتوایی ایجاد کنید که به نیازهای کاربران پاسخگو باشد


تمامی تلاش ها در ایجاد محتوا باید به گونه ایی باشد که نیازهای کاربران برآورده شده و بهترین تجربه فراهم شود. علاقه کاربران به استفاده از دیوایس های همراه و گوشی های هوشمند بیشتر شده و این نوع از کاربران اطلاعات تصادفی و یا دستیاران هوشمند نیاز خواهند داشت.

پس باید این گونه از اطلاعات و داده ها باید در سایت های موبایلی لحاظ شود. از سال 2011 تا سال 2015 میزان جستجوهای انجام شده بطور باورنکردنی افزایش پیدا کرده است و این آمار در همه موتورهای جستجو افزایشی بوده است. جالب است بدانید این میزان از سال 2015 تا 2016 تقریبا دو برابر شده است. هوشیار باشید که فقط روی جستارها تمرکز نکنید و به نوع محتوایی که ارائه می کنید هم توجه داشته باشید. چون شما خواهان به اشتراک گذاری و لینک شدن محتوای خود هستید.

استفاده از برنامه های وب پروگرسیو برای دعوت لینک ها به محتوای موبایلی شما و همین طور اورایندکسینگ جستارهای موبایلی برای ایجاد ارتباط محتوایی کمک کننده خواهد بود.